What I (Kim) eat in a week! Foto-dagboekje..

Op veler verzoek weer eens een 'what I eat in a week'! Van dinsdag t/m zondag hield ik mijn eten voor jullie bij! Waarom niet vanaf maandag? Nou omdat ik gewoon vergeten was te fotograferen! Ik at die maandag wel erg lekker (oa kikkererwtenpasta met garnalen), maar dat komt vast in een volgende blog wel weer eens voorbij..


Was dit een gewone week? Nou eigenlijk niet nee, maar toch deel ik 'm met jullie.. Op dinsdag had ik namelijk, in kader van meer ontspanning inbouwen, een filmavondje met mijn moeder en daar hoort lekkers bij! En op vrijdag borrelde ik met een vriendin, met een wijntje en wat lekkers. Hiermee bedoel ik niet dat dit niet normaal is, maar ik heb zelden dit soort afspraken, drink zelden alcohol en eet maximaal 1x per week in de avond iets.. Dit om 't beeld even compleet te maken!


Mijn drinken heb ik niet op de foto gezet, want ik drink alleen water, thee en 1 a 2 kopjes cafeïne vrije koffie per dag.. Normaal drink ik ook nog wel eens een latte, maar deze week gek genoeg niet bleek..

's Morgens begin ik altijd met warm water met een 1/2 uitgeperste citroen en gembersap en sinds kort vul ik dat aan met metamag (voor 't toevoegen van oa meer magnesium) en Beauty greens collageen booster van Sunwarrior, dit om de lichaamseigen collageen-productie te boosten en om wat extra greens toe te voegen, nou mijn zin in groene smoothies weg is.. (hallo herfst/winter, zo herkenbaar voor mij elk jaar en helemaal prima!)


De rest van mijn supplementen innemen koppel ik altijd aan 't 1e eet-moment van de dag. Dus ontbijt ik, dan neem ik ze dan, start ik met de lunch, dan neem ik dan de eerste supplementen.


Dinsdag:

's Morgens begon ik met sporten bij de fysiotherapie, daarna dronk ik een lekkere salted caramel shake (maaltijdvervanger) van Sunwarrior. Tussen de middag at ik een restjes-lunch van een vega-kipburger in stukjes, wokgroenten (palmkool/broccoli/lente-ui/champignons), broccolirijst, wat tamari-nootjes (voor recept klik hier..) en een klein beetje suikervrije chilisaus. Vaak sluit ik de lunch af met wat zoets, dit omdat ik dat zo lekker vind en omdat ik dan mijn systeem niet teveel hoef te belasten met tussendoortjes. Dit keer wat gebroken chocolade-lettertjes (ik nam 3 stukjes uit dit bakje) die overbleven van de cadeau-zakjes voor de webshop. 's Avonds at ik 2 glutenvrije/meukvrije pitabroodjes met falafel, groenten en veldsla, heerlijk vind ik dat! Tijdens ons filmavondje at ik een glutenvrij/vegan/suikervrij gebakje van Sue food en daarna een lekker bakje popcorn met een glaasje Soof.


Woensdag:

Doordat ik dinsdag-avond lekker had gesnoept, ontbeet ik niet. Ik kreeg honger tegen lunch-tijd en kreeg toen een heerlijk rijkelijk gedecoreerd (appeltjes met kaneel, nootjes, hennepzaad, gv speculaasje etc) omega-3 havermoutje van Daphne. Tegen een uurtje of 4 aten we beide een kiwi, mandarijntje en wat nootjes. Na de werkdag stond er een lekkere vegan lasagne voor mij klaar die Jan maakte met de lasagne-mix van Beltane, linzenbladen en vegan kaas.


Donderdag:

De donderdag begon ik met een 'rondje' op de hometrainer en daarna nam ik weer een lekkere maaltijdvervanger van Sunwarrior, dit keer in de smaak Snicker-doodle. Voor de lunch maakte ik een heerlijk 'prakkie' van 2 gekookte eitjes, tomaatjes, een halve avocado en kruiden. Dit 'prakkie' deed ik op de glutenvrije rozemarijn crackers van Nairns. Daarna nam ik er nog 2 met notenpasta. Tegen een uurtje of 3 nam ik een kiwi gold en 2 glutenvrije chocolate-chip koekjes van Nairns. Onder 't koken keek de pot met tamari-nootjes mij aan en nam ik een handje.. Het avondeten was deze dag de golden 'chicken' bowl (dit recept is verdwenen van onze blog met alle website-aanpassingen, maar ga ik snel weer eens uitschrijven..) met een hele berg groenten, nog wat extra broccolirijst en linzenrijst. De kindjes aten dit met een biologisch worstje in stukjes en ik met tofu-blokjes.


Vrijdag:

De Vrijdag is poetsdag hier in huis, Daphne helpt mij dan altijd een paar uurtjes met alle zaken die mij zelf niet lukken (badkamer/bedden/stofzuigen/dweilen etc). Tegen half 11 komt haar Jan dan ook even en drinken we gezellig koffie met elkaar. Vaak met een koekje of chocolade erbij. Deze sla ik vaak af, maar deze keer deed ik lekker mee. Ik at dus als een soort van ontbijt 2 glutenvrije haverkoekjes met 2x een cafeïne vrije koffie, niet zo gezond, wel lekker! Lunchen deden we met glutenvrije vissticks, vrijdag is de enige keer dat Kick thuis zijn lunch eet, dus meestal wat feestelijks. Ik deed ze zelf op een glutenvrij/meukvrij pitabroodje (deze had ik nog over van eerder deze week en kun je ongeveer 5 dagen bewaren) met wat veldsla, echt een verwennerij! 's Middags maakte ik een fruitbord voor de kindjes, Jan en mijzelf met wat nootjes en een blokje extra pure chocolade. 's Avonds aten we lekker een home-made pizza! Glutenvrij en Vegan voor mij.. Een paar uurtjes later kwam er zoals gezegd een vriendin borrelen, we dronken wat witte bio wijntjes en aten wat lekkers zoals oa salted caramel popcorn..


Zaterdag:

Mijn eet-dag begon pas rond lunchtijd. 's Morgens sportte ik thuis, maar ik had nog geen honger door 't snacken van de vorige avond. De lunch bestond uit restjes; 1/2 zak wokgroenten (palmkool/broccoli/lente-ui/champignons) met een restje van 't avondeten van donderdag, superlekker! Als 'toetje' at ik 2 stukjes van een reep met chocolade en kokos (over van de vorige avond). 's Middags at ik 2 mandarijnen en wat para-noten. 's Avonds aten Jan en ik laat, want soms laten we de kindjes lekker eerst eten en naar bed gaan en gaan wij daarna lekker samen iets uitgebreids eten wat wij beide erg lekker vinden. Deze keer chili con (sin voor mij) carne met home-made guacamole en bio tortilla-chipjes erbij. Heerlijk en gezellig! De chili maakten wij met de mix van Beltane. We sloten de avond af met een (voor mij) cafeïne vrije koffie en chocolade met hazelnoten..


Zondag:

Mijn planning was om een lekker chocolade-havermoutje met banaan te maken 's morgens (voor recept klik hier..), maar nadat ik 't eea gedaan had, besloot ik dat ik door 't late avondeten, toch nog niet zo'n trek had. Aan 't einde van de ochtend had ik nog steeds niet ontbeten, maar wel zin mijn 'gezonde' taartje van Sue, dus dat werd een soort van ontbijt! Deze keer de 'kruidnootje' zooooo lekker... Als lunch at ik 3 bio maiswafels met een blikje bio tonijn in Aziatische groenten, erg lekker een keertje! 's middags hadden we allemaal zin in chippies, dus dat werd ons tussendoortje ipv fruit. Ik koos zelf voor de bio-chipjes van pinto-bonen, hier is niks aan toegevoegd buiten paprika-poeder en daar krijg ik dus ook geen last van (van de varianten met allerlei e-nummers/smaakversterkers wel..). Als avondeten maakte ik een pompoensoep (voor 't recept klik hier..) en de kindjes aten pannenkoeken (sint-pannenkoek!) en na mijn kommetjes soep nam ik ook nog een glutenvrije pannenkoek met maple syrup.



Hopelijk vonden jullie 't weer leuk om mijn week in eten mee te kijken/lezen? Ik eet heel divers, geen week is 't zelfde.. Ik pas mijn voeding automatisch erg aan aan 't seizoen, dit is goed te zien als je dit overzicht vergelijkt met 1 uit de zomer. In dit overzicht is geen smoothie te zien, want ik moet er zelf niet aan denken in de winter. Is dat herkenbaar? Of drinken jullie wel nog regelmatig (groene) smoothies? Wat mist er vooral in dit overzicht wat ik normaal ook erg graag eet? Een goed gevulde bak kokos-yoghurt met fruit/noten etc. en vette vis, maar dat kwam er deze week gewoon niet van!


(Kleine 'disclaimer' als afsluiting; ik tel geen calorieën en meet mijn porties niet af, is eet zolang als ik zin heb en tot ik vol zit. De ene keer is dit dus meer als de andere keer. Verder ben ik niet bezig om gewicht kwijt te raken.. De food-foto's weerspiegelen echt niet een 'optimaal gezonde lifestyle', maar kunnen je wellicht wel op ideeën brengen! Neem mijn voedingspatroon nooit klakkeloos over, ieder mens is anders en er zijn zoveel factoren van invloed op een optimaal voedingspatroon voor jou..)


DE GROEN DIKGEDRUKTE + ONDERSTREEPTE WOORDEN VERWIJZEN NAAR EEN RECEPT OF PRODUCT IN DE PURE GENERATIES WEBSHOP! DOOR HIEROP TE KLIKKEN, GA JE METEEN NAAR 'T RECEPT OF PRODUCT..

Populairste blogs
Eerder geplaatst
Volg Pure Generaties
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey Instagram Icon