What I (Kim) eat in a week! Foto-dagboekje..

Op veler verzoek weer eens een 'what I eat in a week'! Van dinsdag t/m zondag hield ik mijn eten voor jullie bij! Waarom niet vanaf maandag? Nou omdat ik gewoon vergeten was te fotograferen! Ik at die maandag wel erg lekker (oa kikkererwtenpasta met garnalen), maar dat komt vast in een volgende blog wel weer eens voorbij..


Was dit een gewone week? Nou eigenlijk niet nee, maar toch deel ik 'm met jullie.. Op dinsdag had ik namelijk, in kader van meer ontspanning inbouwen, een filmavondje met mijn moeder en daar hoort lekkers bij! En op vrijdag borrelde ik met een vriendin, met een wijntje en wat lekkers. Hiermee bedoel ik niet dat dit niet normaal is, maar ik heb zelden dit soort afspraken, drink zelden alcohol en eet maximaal 1x per week in de avond iets.. Dit om 't beeld even compleet te maken!


Mijn drinken heb ik niet op de foto gezet, want ik drink alleen water, thee en 1 a 2 kopjes cafeïne vrije koffie per dag.. Normaal drink ik ook nog wel eens een latte, maar deze week gek genoeg niet bleek..

's Morgens begin ik altijd met warm water met een 1/2 uitgeperste citroen en gembersap en sinds kort vul ik dat aan met metamag (voor 't toevoegen van oa meer magnesium) en Beauty greens collageen booster van Sunwarrior, dit om de lichaamseigen collageen-productie te boosten en om wat extra greens toe te voegen, nou mijn zin in groene smoothies weg is.. (hallo herfst/winter, zo herkenbaar voor mij elk jaar en helemaal prima!)


De rest van mijn supplementen innemen koppel ik altijd aan 't 1e eet-moment van de dag. Dus ontbijt ik, dan neem ik ze dan, start ik met de lunch, dan neem ik dan de eerste supplementen.


Dinsdag:

's Morgens begon ik met sporten bij de fysiotherapie, daarna dronk ik een lekkere salted caramel shake (maaltijdvervanger) van Sunwarrior. Tussen de middag at ik een restjes-lunch van een vega-kipburger in stukjes, wokgroenten (palmkool/broccoli/lente-ui/champignons), broccolirijst, wat tamari-nootjes (voor recept klik hier..) en een klein beetje suikervrije chilisaus. Vaak sluit ik de lunch af met wat zoets, dit omdat ik dat zo lekker vind en omdat ik dan mijn systeem niet teveel hoef te belasten met tussendoortjes. Dit keer wat gebroken chocolade-lettertjes (ik nam 3 stukjes uit dit bakje) die overbleven van de cadeau-zakjes voor de webshop. 's Avonds at ik 2 glutenvrije/meukvrije pitabroodjes met falafel, groenten en veldsla, heerlijk vind ik dat! Tijdens ons filmavondje at ik een glutenvrij/vegan/suikervrij gebakje van Sue food en daarna een lekker bakje popcorn met een glaasje Soof.


Woensdag:

Doordat ik dinsdag-avond lekker had gesnoept, ontbeet ik niet. Ik kreeg honger tegen lunch-tijd en kreeg toen een heerlijk rijkelijk gedecoreerd (appeltjes met kaneel, nootjes, hennepzaad, gv speculaasje etc) omega-3 havermoutje van Daphne. Tegen een uurtje of 4 aten we beide een kiwi, mandarijntje en wat nootjes. Na de werkdag stond er een lekkere vegan lasagne voor mij klaar die Jan maakte met de lasagne-mix van Beltane, linzenbladen en vegan kaas.


Donderdag:

De donderdag begon ik met een 'rondje' op de hometrainer en daarna nam ik weer een lekkere maaltijdvervanger van Sunwarrior, dit keer in de smaak Snicker-doodle. Voor de lunch maakte ik een heerlijk 'prakkie' van 2 gekookte eitjes, tomaatjes, een halve avocado en kruiden. Dit 'prakkie' deed ik op de glutenvrije rozemarijn crackers van Nairns. Daarna nam ik er nog 2 met notenpasta. Tegen een uurtje of 3 nam ik een kiwi gold en 2 glutenvrije chocolate-chip koekjes van Nairns. Onder 't koken keek de pot met tamari-nootjes mij aan en nam ik een handje.. Het avondeten was deze dag de golden 'chicken' bowl (dit recept is verdwenen van onze blog met alle website-aanpassingen, maar ga ik snel weer eens uitschrijven..) met een hele berg groenten, nog wat extra broccolirijst en linzenrijst. De kindjes aten dit met een biologisch worstje in stukjes en ik met tofu-blokjes.


Vrijdag:

De Vrijdag is poetsdag hier in huis, Dap