What I eat in a week!

Yes het is weer vakantie en inmiddels een beetje een vaste prik in de vakantie-periode, is dat ik (Kim) mijn 'eetdagboekje' met jullie deel! Leuk ter inspratie voor je eigen maaltijden wellicht, of gewoon fijn om naar te kijken, want foto's van eten zijn altijd fijn als je 't mij vraagt.. ;-)

(Disclaimer: neem mijn eetpatroon niet klakkeloos over, ieder mens is anders en ieder lichaam heeft andere behoeften! Ik heb zomaar een week mijn voeding gefotografeerd, in een vakantie-periode. Deze dagen weerspiegelen echt niet een 'optimaal gezonde lifestyle', maar 't werkt voor mij en wellicht kunnen de foto's je wel op ideeën brengen.. Zelf pas ik mijn eten aan op mijn cyclus en dit is een week voorafgaande/tijdens de menstruatie, misschien interessant om te weten. Daarnaast eet ik glutenvrij en koemelk-eiwitvrij)


Voor de food-foto's komen: Mijn drinken heb ik niet op de foto gezet. Ik drink eigenlijk alleen maar (warm) water, thee en maximaal 2 cafeïne vrije koffie per dag. De evt. extra drankjes staan wel op de foto!


--> Elke ochtend begin ik met een groot glas lauwwarm-water en daarna een glas lauwwarm-water met een 1/2 uitgeperste citroen, een schep metamag en als 't niet te warm is een scheutje gembersap (dit alles drink ik met een rietje ivm 't behoud van mijn tandglazuur).


Maandag:

Deze week begon ik met 't testen van een nieuwe shake/maaltijdvervanger, de Keto-mealshake chocolade/hazelnoot van Mattisson. Voor de mensen die nog stammen uit de tijd van de Fixx-shake, yes deze smaak evenaart de Fixx!! Tussen de middag lunchen Daphne en ik met een rode-bieten-salade. 's middags is 't een stuk warmer dan wij hadden verwacht en gunnen we onszelf een lekker vegan ijsje van Gigi (AH). 's avonds ben ik alleen met de kindjes en eten we allerlei restjes, voor mij een bolognese-saus met veeeel groenten, wat vega-gehakt en linzenpasta. Als toetje neem ik een kofje decaf koffie en een blokje 85% chocolade.


Dinsdag:

Na 't sporten staat er op de zaak een lekker bakje kokosyoghurt met fruit (kiwi/banaan), noten en andere toppings klaar, heerlijk! En lief van Daphne.. Lunchen doen we met zo'n overheerlijk glutenvrij pitabroodje van Bfree met de nieuwe vegan pesto uit de shop, een home-made eiersalade van de blog en veldsla. Een echte verwen-lunch! Na 't werk moet ik zelf weer koken nu Jan weer volop aan 't werk is (balen.. ;-) ) en de boodschappen zijn er nog niet, dus 't wordt een restjes/diepvies maaltijd; zoete aardappel met paprikakruiden uit de airfryer, bio doperwtjes en broccoli uit de vriezer even gestoomd en glutenvrije visstickjes. Na dit bordje schep ik nog een keer groenten op die over waren. Ooh ja en tijdens 't koken snoepte ik wat tamari-nootjes uit de voorraadpot!


Woensdag:

Daphne en ik begonnen de dag met een grote bak fruit (appel/kiwi/aardbeien/frambozen) en daarover wat ongebrande/ongezouten noten, hennepzaad en kokosvezels. Als lunch aten we een heerlijke tonijn-salade met oa veldsla, komkommer, wat left-over groenten en tonijn op waterbasis. Daarover deden we wat extra vierge olijfolie. Als 'toetje' namen we een blokje 85% chocolade. 's middags snoepte ik met de kindjes een paar gv/vegan kokos-koekjes mee. Het avondeten moest ik weer zelf regelen na 't werken, dus dit werd wederom simpel; linzenrijst, broccoli, komkommer, vega wokblokjes (gv/soja-vrij) met pindasaus van de blog.


Donderdag: