Pindasaus! (Saté-saus) (glutenvrij/vegan)


Favorietje hier, vooral bij de nasi of in de zomer bij de BBQ!

Waarschijnlijk weet iedereen wel dat een kant & klaar versie verre van gezond is, maar wist je ook dat zelf maken ontzettend eenvoudig is?

Je hebt maar 4 ingrediënten nodig! Bijkomend voordeel deze versie is vegan..


Ingrediënten:

· 100% pure pindakaas (voor een klein pannetje gebruik je 3 volle eetlepels)

· Kokosrijstmelk

· Tamari

· Sambal


Werkwijze:

Dit receptje komt op gevoel en smaak aan. Je start met 3 eetlepels pindakaas, een flinke scheut kokosrijstmelk, een klein scheutje tamari een 1/2 theelepeltje sambal.

Dit breng je langzaam aan de kook en zet je dan lager (niet verder laten koken).

Roer goed tussendoor en proef, wanneer ‘t wat is ingedikt, of de verhouding goed is, voeg evt wat melk of juist tamari toe.


Tips:

· erg lekker met pindakaas met stukjes noot

· pindasaus kun je perfect invriezen, beste in diepvriesblok-bakjes zodat je ‘t per portie kan uithalen

Tip: de groen onderstreepte producten zijn direct te bestellen in onze Pure Generaties webshop!

Populairste blogs