Golden 'chicken' bowl

April 23, 2019

Eigenlijk is dit zooooo'n simpel receptje, dat ik er eerst gewoon niet aan dacht om 'm voor jullie op te schrijven, maar ineens bedacht ik mij dat elk begin lastig is en dit toch fijne inspiratie kan zijn voor iemand die net begint te koken zonder 'pakjes en zakjes'.

Weet je, mensen denken vaak veel te ingewikkeld als ze van mij horen dat ik (bijna) altijd kook zonder kant en klare saus-mixen.

Ze denken vaak dat je uren in de keuken staat en dat 't eten erg flauw is van smaak. Ik krijg met regelmaat (privé-) berichtjes van mensen die totaal niet weten waar ze moeten beginnen.

Vaak raad ik aan om te beginnen met fijne voorraad goede (biologische) kruiden, zodat je genoeg smaak kunt toevoegen aan je gerechten, daarnaast hebben kruiden enorm veel gezondheidsvoordelen, echt een win-win-situatie!

Ook geef ik vaak als tip, dat je ook niet meteen te streng voor jezelf moet zijn, want elke omschakeling (of dat nou in de keuken is of op een ander gebied), kost tijd en vergt een periode van oefenen en 't je eigen maken.

Los dit op door af en toe een goede biologische kruidenmix in te zetten, op dagen dat je even niet wil (kunt) nadenken over een fijne smaakcombinatie.

Zelf ben ik erg fan van de mixen van Beltane.

Een tweede tip die ik graag geef is heel simpel, maar wordt vaak vergeten: schrijf een succes gerecht, een succesvolle kruidencombinatie op!

Inclusief de hoeveelheden. Dat scheelt tijd en nadenken op drukke dagen en zo ga je merken dat op deze manier koken echt niet meer tijd kost als 't koken met kant en klare 'pakjes en zakjes'! Ennnn 't is zoveel puurder en lekkerder, je gaat 't ervaren..

Ingrediënten:
- biologische (!) quinoa voor 2 personen
- groenten naar keuze, ik gebruikte een courgette en een rode paprika
- 1 ui
- 1 teentje knoflook
- lente-uitjes
- kokosmelk (zonder toevoegingen!)
- kerrie (2 volle theelepeltjes)
- keltisch zeezout
- peper
- peterselie
- lepeltje extra vierge kokosolie om in te bakken

- vega-kip of een handje ongebrande, ongezouten cashewnoten

Kook de quinoa zoals op de verpakking aangegeven staat.

Snijdt de groenten in kleine blokjes.

Doe een lepeltje kokosolie in de pan en fruit de ui aan, voeg de knoflook toe en bak deze ook even kort mee.

Daarna bak je de kerrie ook even kort (!) mee om de smaak goed te laten loskomen. Voeg de courgette en paprika toe en bak kort.

Blus 't geheel af met de kokosmelk.

Breng 't mengsel op smaak met peterselie, zout en peper, laat 't even zachtjes pruttelen en proef of 't genoeg op smaak is.

Bak de vega-kip apart in een pannetje met kokosolie (ik gebruikte zelf een pittige kokosolie).

Pak een mooi bord, schep de quinoa erop, daar bovenop je groenten-kokosmengsel, de kip of cashewnoten bovenop en snijdt wat lente-uitjes in ringetjes als topping.

Eet smakelijk!

Waar ik nog benieuwd naar ben; hebben jullie nog specifieke vragen aan mij over het

 

koken zonder 'pakjes en zakjes'? Graag beantwoord ik deze persoonlijk, of bij veel vragen in een aparte blog, mail mij op kim@puregeneraties.nl

Liefs Kim

Please reload

Populairste blogs

Pink-oats-bowl!

December 4, 2019

1/10
Please reload

Eerder geplaatst
Please reload

Volg Pure Generaties
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey Instagram Icon
  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White Instagram Icon

© 2016 by PURE GENERATIES

PRIVACYVERKLARING!

 

 

PURE GENERATIES:

 

Kim Moorman

Daphne van Wietmarschen

(06-42269404)

Gerst 6

7623 HJ Borne